Vážení přátelé,
blíží se další ročník atletických soutěží na dráze a rád bych Vás oslovil jako pořadatele závodů, ohledně organizace a průběhu závodů na dráze pořádaných ÚKAS jednotlivců a družstev. Vím, že jako pořadatelé jednotlivých soutěží družstev či přeborů máte letité zkušenosti, a já nejsem příznivcem žádných překotných změn a novinek ze dne na den nebo sáhodlouhých písemných projevů, ale přeci jenom několik připomínek a bodů bych zmínil.
Chtěl bych připomenout povinnosti pořadatelů vyplývající z ustanovení bodu G Brožury Atletické soutěže 2022, zejména bod 7 a 8 (konzultace časového programu a také vyvěšení propozic na webu ČAS 14 dní před začátkem závodu). Ne všichni se studiem Brožury dostanou až na poslední strany, proto tato připomenutí. Samozřejmostí je dodržování všech ustanovení vydané Brožury Atletické soutěže ÚKAS 2022 a dodržování soutěžního řádu ČAS a platných pravidel atletiky.
Novinkou, tedy ASK Děčín to již provádí, je, že po ukončení přihlášek v Atletické kanceláři pořadatel závodů vytiskne přehled startů po jednotlivých oddílech, tyto předá na začátku závodu řídícímu soutěže nebo technickému delegátovi, který s jednotlivými vedoucími družstev nebo trenéry oddílů provede škrty závodníků a tyto přehledy poté předá závodní kanceláři k provedení škrtů v atletické kanceláři. Vše povede k jednodušší a rychlejší prezentaci v závodní kanceláři před začátkem závodů a omezí zmatky.
Upozorňuji, že se budou provádět pouze škrty, nikoliv dopisování závodníků, či přehazování disciplín. Pouze to, co je dovoleno soutěžním řádem a pouze se souhlasem řídícího soutěže nebo technického delegáta (nepřihlášení žádného závodníka do disciplíny, jeden závodník v disciplíně apod.) Vím, že někdy i technika selže, ale většinou se jedná o lidský faktor, a je dostatečná doba (14 dnů na webu ČAS) na možnost přihlášení závodníků do závodu. Rád bych, aby se toto stalo jasným pravidlem, které se bude dodržovat, tedy řádně přihlašovat své závodníky přes atletickou kancelář, aby nedocházelo k problémům, hádkám a nesrovnalostem. Případné opozdilce řeší vydaná Brožura.
Také bych chtěl poprosit, aby na stadionech byla k dispozici aparatura nebo funkční rozhlas, případně zajištění nějakého zkušeného hlasatele, který by se chopil moderování, komentování, vyhlašování výsledků.
Dále bych zmínil zajistit dostatečnou lékařskou službu na stadionu, která bude řádně označena a bude k dispozici na určeném místě.
Pokud budeme mít jakékoliv připomínky, náměty, dotazy, neváhejte mne kontaktovat na email adresu, telefonicky nebo osobně na závodech.
Přeji Vám všem úspěšný start a hlavně hodně zdraví. Věřím, že se s Vámi bude dobře spolupracovat ku prospěchu atletiky.
Pavel Duffek
Předseda soutěžní komise
duffino.pavel@seznam.cz
603155339